اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

زادعلی‌اصغر: نگران آینده فوتبال 5 نفره هستم/ با ماهی 350 هزار تومان چه می‌شود کرد؟

ملی‌پوش تیم فوتبال 5 نفره نابینایان گفت: با حقوق ماهیانه 350 هزار تومانی از صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان چه کاری می‌توان انجام داد؟

زادعلی‌اصغر: نگران آینده فوتبال 5 نفره هستم/ با ماهی 350 هزار تومان چه می‌شود کرد؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، بهزاد زاد علی‌اصغر، ملی‌پوش تیم فوتبال 5 نفره نابینایان و کم بینایان کشورمان درباره عملکرد تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: این رشته رشته جوانی در ایران است که حدود 10 - 12 سال است راه اندازی شده، اما برای سومین دوره متوالی قرار است در پارالمپیک حضور داشته باشد. 

وی ادامه داد: چندین دوره در مسابقات جهانی و آسیایی قهرمان شده ایم، اما بدلیل مشکلاتی که وجود دارد این رشته روز به روز اُفت می‌کند. در حالی در فینال مسابقات قهرمانی آسیا به چین باختیم که در فینال بازی‌های آسیایی آنها را شکست داده بودیم. از طرفی در حالی که ما نایب قهرمان پارالمپیک ریو شده بودیم چین به عنوانی بهتر از چهارمی نشد. 

آقای گل فوتبال 5 نفره آسیا تصریح کرد: فوتبال 5 نفره نیاز به حمایت بیشتر دارد، اما حتی از امکانات اولیه هم محروم هستیم. به هر حال ما هم تیم ملی ایران هستیم و تمام دغدغه ما امکانات است. چرا رشته‌های دیگر را خوب پوشش می‌دهند؟ چرا باید حقوق ما از صندوق قهرمانان و پیشکسوتان ماهیانه 350 هزار تومان باشد؟ با این حقوق چه کاری می‌توان کرد؟ آیا با این حقوق می‌توان هزینه ورزش حرفه‌ای را پرداخت کرد؟ 

زاد علی‌اصغر گفت: در حالی که چندین مدال جهانی آسیایی و پارالمپیکی داریم، اما امکانات و توجه لازم را نداریم. بعد از نایب قهرمانی در پارالمپیک ریو به ما قول دادند ورزشکاران را استخدام می‌کنند، اما هیج اتفاقی نیفتاد. پس آینده ما چه می‌شود؟ می‌گویند قانون برای استخدام فرزندان قهرمانان است، اما در حالی‌که من مجرد هستم و شغلی ندارم و آینده‌ام مشخص نیست، چطور فرزندم استخدام می‌شود؟

 

وی با اشاره به عدم حمایت مسئولان گفت: بدون هیچ امکاناتی در استان خودمان تمرین می‌کنیم. متأسفانه بعد از کسب سهمیه پارالمپیک یک کارت هدیه 300 هزار تومانی توسط اعضای شورای شهر و از سوی اداره کل ورزش و جوانان یک کارت هدیه 500 هزار تومانی دریافت کردیم. متأسفانه فقط شعار می‌دهیم، در استان خودمان برای رشته‌ای که در سطح المپیک جهان و المپیک عنوان دار است و 2 ملی‌پوش دارد، یک زمین تمرین نداریم. نگران آینده فوتبال 5 نفره هستم.

ملی‌پوش فوتبال 5 نفره نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: من کمبودها را می‌گویم، اما کسی توجهی نمی‌کند، در حالی‌که بعد از مسابقات فقط انتقاد می‌کنند. چرا در فینال ما به چین باختیم؟ چون تغذیه مناسبی نداشتیم، بدنهایمان کم آورد و مکمل‌های مناسبی نداریم. همه می‌دانند غذاهای شرق آسیا باب میل ما نیست، اما کسی توجهی نکرد. 

زادعلی اصغر خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم در پارالمپیک نتیجه بگیریم باید از همین حالا به فکر باشیم وگرنه کسی نباید توقعی داشته باشد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول